izzieblue

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Izzie - 4 maj 2015 20:11

Jag läste idag (från en länk på facebook) att det var en kille som hade hatat sin mamma i hela sitt liv för att hon bara hade ett öga. Jag vet inte om det är sant, men som sidan skriver http://uppskattat.se/hela-livet-hade-han-hatat-sin-mamma-men-nar-hon-dog-fick-han-ett-brev-med-sanningen/ så är det ett viktigt budskap och en tankeställare. 


Den här killens mamma hade bara ett öga, hon jobbade i matsalen på hans skola. Han skämdes för henne och ville bara bort från henne. Han hade t om bett henne gå och dö. 

Han pluggade upp sig och åkte för att studera utomlands. Han gifte sig och skaffade barn, han hade ingen kontakt med sin mamma. En dag kom hon dit för att hälsa på. Hans barn öppnade dörren och de blev först rädda men sedan skrattade de åt henne. Han blev rasande och bad sin mamma dra därifrån.

Efter något år eller så fick han en inbjudan till en klassåterträff och han åkte dit. Han åkte till sitt gamla hem bara för att kolla. Han fick höra att hans mamma var död och han föll inte en enda tår.

Detta är brevet: 

''Min kära son,

Jag tänker på dig hela tiden. Jag är ledsen att jag kom utan inbjudan och skrämde barnen.

Jag blev så glad när jag fick reda på att ni skulle ha en återträff med klassen. Då jag är sängliggande är chansen tyvärr liten att jag kommer få träffa dig. Jag är ledsen att du genom livet tvingats känna skam över mig. Det var aldrig något jag ville.

Vet du, när du var liten var du med om en hemsk olycka. Den gjorde att du förlorade ena ögat. Jag stod inte ut med tanken av att du skulle behöva gå igenom din barndom med ett öga, så jag gav dig mitt. 

Jag blev så stolt när jag tänkte att du gick runt och upptäckte världen åt mig, med mitt öga. Som din mamma ville jag dig alltid väl, glöm inte det.

Jag älskar dig.

Hälsningar mamma.'' 

 


När jag läste denhär artikeln blev jag arg och ledsen på samma gång. Hur kan man hata någon som vill ens bästa? Jag började direkt att tänka att jag inte alltid uppskattar eller är tacksam för vad min mamma gör för mig. Allt hon gör gör hon för att hon bryr sig om mig. Hon älskar mig och jag älskar henne. Jag kan inte ens tänka tanken på att hata henne, även om hon gör lite misstag ibland (vilket alla gör, även jag). Jag är så glad för att jag har min mamma, tänk om jag inte hade haft någon, eller om hon misshandlade mig och inte brydde sig överhuvudtaget? Tack mamma för att du finns!   

Av Izzie - 4 maj 2015 17:30

Hitta en ny favoritlåt, den är så himla bra!! Älskar verkligen Meghan, hon och Cher Lloyd är mina nya idoler   

 

Den här låten gör mig så glad också, perfekt att lyssna på när ångesten kommer krypande

Hmm

Av Izzie - 4 maj 2015 16:59

Pluggat typ hela dagen idag, skitkul.. Har matteprov på onsdag samt att jag måste träna lite inför np. Jag har verkligen inget intressant att skriva om, och jag vet absolut inte vad jag ska göra för att få bloggen mer intressant. Var ganska längesedan jag vloggade.. Jag får komma på något 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hellu folket!
Välkomna till min blogg där jag bloggar om allt mellan himmel och jord. Är en 16-årig tjej som älskar att sjunga och fotografera. Så det blir mycket musik och bilder i denna blogg

Fråga mig

1 besvarad fråga

Choose language

Bloglovin

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards