izzieblue

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Izzie - 12 april 2015 20:22

Fittja... Fittja... Tar man bort ''j'' så blir det ett könsord. Kan ärligt tala om att jag känner mig ganska kränkt av att en ort heter Fittja. Ja, jag tycker att dem ska byta namn. Om dem bytte namn på en ort som hette Negern i 150 år för att det var diskriminerande så kan de byta ut ortnamnet Fittja. Det ska ju vara jämlikhet i Sverige, och ingen ska känna sig diskriminerad. JAG KÄNNER MIG DISKRIMINERAD. Om dem inte tar bort det så kan dem ju döpa en ort efter något som är kärnkande för killar isåfall (nej jag ska inte dra alla över en kam). Men det är väl inte mer än rätt ? Eller nej, killar kanske har för högt värde så de ska inte utsättas för sådana diskriminerande saker. Kanske överreagerar lite här, men säger bara vad jag känner. 
Är jag helt ute och cyklar eller ligger det något i det jag säger? 


Kommentera gärna, vill starta en debatt! 

Av Izzie - 12 april 2015 12:08

Nu ska jag lägga killar bakom mig och bara leva mitt liv. Ska fokusera på skolan och försöka nå mina mål inom karriärer. 

Jag och en kompis kommer att starta en blogg där vi lägger upp klipp där vi sjunger osv. Vi har även tänkt att efter gymnasiet åka runt om i världen i typ två år för att jobba, turista och försöka få någon slags karriär. Efter två år om det inte blir riktigt lyckat osv så kommer jag iallafall åka tillbaka till Sverige för att studera   . Så det är till att jobba dessa två år. Söker efter extrajobb hela tiden men utan resultat.. Man måste ju typ vara 18 överallt... Om ni har några tips på vart en 16, snart 17- åring i Göteborg kan jobba extra helger och kvällar, får ni jättegärna höra av er!   


Ska ut och köra sedan med mamma, ska bli kuuuul, hoppas jag kan få köra ut på den lilla vägen vid parkeringen idag också   


Hoppas ni har en fortsatt bra dag! Love You All   

 

Presentation


Hellu folket!
Välkomna till min blogg där jag bloggar om allt mellan himmel och jord. Är en 16-årig tjej som älskar att sjunga och fotografera. Så det blir mycket musik och bilder i denna blogg

Fråga mig

1 besvarad fråga

Choose language

Bloglovin

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards